راه‌حل بی‌انگیزه‌بودن برای درس

  • ۶۵۵

سئوال: من دچار بی‌هدفی و پوچی در زندگی شدم! نمیدونم باید چکار کنم؟ روزمرگی منو دیوونه کرده و هیچ هدف و انگیزه‌ای برای درس خوندن ندارم! چکار کنم صدریون؟

انگیزه‌های ما به دو دسته تقسیم میشه: انگیزه‌های مادی و انگیزه‌های فرامادی! برخی از کارهای انسان، با همون انگیزه‌های مادی کارش راه میافته! مثلاً نیاز به غذا با انگیزه و میل شما به غذاخوردن رفع میشه و باعث میشه که شما پاشی و بری یه چیزی دست و پا کنی که از گرسنگی نمیری! ولی این انگیزه‌های مادی، ناپایدار و موقتیه و قدرتش خیلی کمه! در این حد که وقتی سیر بشی حتی با نون و ماست، دیگه انگیزه‌ای برای پیدا کردن و درست کردن غذا نخواهی داشت و دیگه اثری نداره! در زندگی سعی کنید برای امور مهمی مثل درس خوندن، زندگی کردن، حیات داشتن و کار کردن و... انگیزه فرامادی داشته باشید. انگیزه‌های مادی مثل پولدار شدن و خونه و ماشین خوب و غذاهای خوب وسفرهای خوب، موقت و ناپایدار و کم‌اثر هستن! در این حد کم اثر که نمی‌تونه مقابله کنه با تنبلی و خواب و استراحت و بازی‌گوشی‌های انسان! وقتی انسان خسته باشه یا خوابش بیاد، تصور و انگیزه پول و خونه و ماشین خوب انقدر بزرگ وزیبا نیست در مقابل خواب شیرین سحرگاهی که بتونه ما رو ساعت 6 صبح بلند کنه! ولی وقتی یه انگیزه فرامادی و معنوی پیدا کردی، انقدر قوی هست که این کار رو انجام بده! چرا؟ چون انگیزه‌های معنوی ریشه در روح ما دارن و روح اگه بیدار باشه و فعال و پرانرژی، جسم رو سریع بیدار میکنه و مانع هوس‌ها و وسوسه‌های خواب و بازی و استراحت و.. میشه! چون تو انگیزه رو از جسم بردی در روح و روح‌ات رو مرکز محرک انگیزه‌هات کردی!

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی